برابری ظالمانه :: آرمان حسینی

برابری ظالمانه

قبل از این فکر می کردم نابرابری ظالمانست، آخه هرچی که می بینی یا میشنوی حول این داستانه که برابر باشیم، همه دنبال یه مدینه فاضله که برابری درش حکمفرما باشه! شاید امروز چندان علاقه ای به چنین مدینه ای ندارم.

دنبال یه اثر گوسفندی، واروونه، برابری رو ظالمانه می بینم. اگه از سناریوی آدما خارج بشم باز هم هیچ جایی برابری رو توی سطحی که ما می خوایم نمیشه دید. حتی حیوانات جنگل هم برابر نیستن، فکر نکن اشتباهه تند نرو زود بام مخالف نشو! برابری سطوح مختلفی داره! حوصله ندارم همشو الان بشمارم و اشاره کنم بشون. حقیقت اینه که همه ی حیوانات در سطح حیوان بودن با هم برابر هستن ولی در سطح نیاز ها و ارزش ها اینطور نیست.

ریز تر بشم حتی گونه ی شیر های بیشه هم در سطح نیاز و ارزش با هم برابر نیستن! گونه ی درختای چنار هم همینطور، گونه ی گربه ها، گل های رز، دریاچه ها، مورچه ها، سوسک ها، سرتو درد نیارم برابری به اون شکلی که ما دنبالشیم منطقی نیست.

ما در گونه ی انسانها با ارزش انسانیت با هم برابر هستیم. زن و مرد فرقی نداره.

ولی توی سطح نیاز و ارزش چطور؟ نیاز های پیچیده ی اون یکی با نیاز های ساده یا پیچیده ی من فرق داره. برداشت حسی من از دریا با خیلی های دیگه فرق داره آخه خاطرات من مختص خودم هست.

دیدگاه من به تصویر روبروی هر دومون با تو فرق داره. برداشت من از دیدن یه فیلم و خوندن کتاب با سطح فکری من و جهتش ارتباط مستقیم داره. ساختار اولویت دهی توی من به آیتم های پیش رو با خیلی ها ی دیگه فرق داره.

حالا با شرح کوچکی که دادم:

چطور به آدما ارزش بدم؟ آره ارزش آدما هم فرق داره با هم با خیلی از پارامتر ها از جمله چیزای کمی که گفتم.

چطور ارزش واقعی اون یکی رو در بیارم؟ آخه خیلی ها فقط حرف می زنن! کاش دستگاهی بود که با یه نگاه ارزشت رو می فهمید(مهم نیست بت بگه) این ارزش واسه ما اشرف مخلوقات همیشه در حال کشتن هم، در اولین مورد توی رای دادن بدرد می خوره. حوصله ندارم به الکترال وت توی آمریکا اشاره کنی!

من چیز واقعی رو می خوام.

مهم نیست با جبر جغرافیاییت چی کار کردی و الان کجای این جغرافیا هستی.

مهم اینه که خیلی از آدمای اطراف ما نباید اونجایی باشن که خیلی های دیگه هستن. نمی تونم این جمله باز کنم. (برداشت واست آزاده)

حتی اشاره به ثروت و شان اجتماعی هم ندارم فقط با ساختار فکری کار دارم.

امروز پرم از برابری ظالمانه ی اجتماعی توی محیط اطرافم خداییش دوست ندارم با خیلی ها برابر باشم. نا عادلانست.

  • دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan